גנים-תיכון > גיל הרך > יצירה >תערוכת יצירות הילדים של גני הילדים

תערוכת יצירות הילדים של גני הילדים

היצירה בגננו מתרחשת כל השנה. היא משמשת אותנו ככלי להבעת רמשים חויות ודמיונות. בעזרת היצירה אנו מביעים את עצמנו. חשוב לנו השימוש הנכון בכלים ובחומרים ובכל הגורמים המסייעים בתהליך. בגן אנו משתמשים בטכניקות מרובות, אשר הילדים נהנים ואוהבים אותן, כדי לפתח מידת ריכוז, כושר התמדה ופיתוח מיומנויות רבות ובינהן מוטוריקה עדינה, כפי שהשתמשנו בעבודה זו. השימוש ביצירות הוא בצורה חופשית וגם מכוונת, עבודת יחיד וגם עבודה קבוצתית. בעבודות אלו שיתפנו את ההורים בהכנת גדל משפחתי שליובכך עודדנו את ההורים לשתף פעולה ולהתייחס בצורה נכונה ליצירות הילד. גן יסמין - "חלון לירושלים" לקראת יום ירושלים החלטתי לחשוף את ילדי הגן למקומות היחודים בירושלים הכוללים: צורת בניה, אנשים, מקומות ואף ריחות. ולכן פתחתי בגן "חלון לירושלים" דרכו ראינו מקומות ו"הכרנו" עד כמה שניתן. בעבודות היצירה נתבקשו הילדים לפתוח "חלון" לקשטו ולעטרו, לבחור תמונה ממאגר התמונות בנושא ולהדביק. ולהלן התוצאות כפי שעניכן רואות. אתי סגל גננת גן יסמין. סייעת טובה שרמן. גן רותם – "ירושלים אורו של העולם" – טכניקה מעורבת לקראת יום ירושלים בנינו את ארץ ישראל בגן, בעקבות השיר של דתיה בן דור. ילדים הכינו מקוביות הגן מבנים שונים שהצטרפו למדינה שלמה ויפה. אח"כ החלטנו כי גם את ירושלים נבנה, והנה היא מוצגת לפניכם. המיצג מתאר את ירושלים בכמה היבטים: ירושלים מרכז העולם – במרכז כדור הארץ שיצרנו נמצאת ארץ ישראל, במרכזה ירושלים ובמרכזה נמצא בית המקדש אשר לבנייתו אנו מתפללים בכל יום. "והעלינו ציון עירך ברינה." – מאז חרב בית המקדש והוגלנו מארץ ישראל, הייתה ירושלים בכל הדורות מושא געגועיו של כל יהודי. בכל התפוצות תמיד חלמו יהודים לעלות לירושלים וכשתאפשר הדבר עלו מארצות שונות. על פני כדור הארץ ניתן לראות כמה יבשות ומהן עולים ביבשה (ברגל ועם גמלים וחמורים) ובים. "ובנה ירושלים עיר הקודש במהרה בימינו" – זכינו וב"ה אנו רואים כיצד ירושלים נבנית בכל יום ממש – בתים, חנויות, בתי חולים, אוניברסיטה ועד. אך עדיין אנו ממשיכים להתפלל שתבנה ירושלים שכן עד שבית המקדש לא יבנה ירושלים והעולם עדין חסרים. קריה יפיפייה – בירושלים ניתן לראות סוגי בנייה שונים וייחודים. מגדלים, קשתות, כיפות, חומה, שערים ובדקנו כי אכן (כמעט) כל הבתים בירושלים בנויים מאבנים מיוחדות המזכירות את החומרה, הכותל המערבי ובית המקדש. ולבסוף – ירושלים אורו של העולם – מהמנורה היפה שעמדה בבית המקדש יצא האור אל כל ירושלים ומשם לעולם כולו. עד היום ירושלים הינה אור של העולם. תהליך בניית המיצג כדי ליצור חצי כדור השתמשנו החוטי ברזל שנמתחו מצד אחד של הקלקר לצידו השני וכך מכל הכיוונים עד שנוצר מעין חצי כדור. על מנת לחזק את החוטים הכנסנו כמויות רבות של נייר מתחתם. אח"כ טבלנו רצועות בד בדלי מלא בגבס והתחלנו ל"גבס את חצי הכדור, תוך כדי שאנו מתלכלכים ונהנים מאוד. לאחר שהגבס התייבש צבענו את חצי הכדור בצבעי גועש ומיד נראה לעיני כל כדור הארץ. בשלב השני עבדנו ב"קרמיקל" חומר שניתן לשרוף בתנור ביתי, והכנו מבנים שונים בירושלים על פי תמונות מערכת תמונות של ירושלים. לבסוף חיברנו את כל החלקים. שירים שלמדנו ירושלים אורו של עולם ומי אורו של ירושלים ? הקדוש הברוך הוא ילדים וטף מחאו כפיים כי עולים לירושלים. עולים ברכב, עולים ברגל, נושאים לירושלים דגל (מאת: אריאלה סביר) גן חרצית – "כספיון" – הדבקה בעקבות הנושא השנתי הנלמד בגן – איכות הסביבה – לחיות בעולם טוב יותר הדגשנו את ההיבט האסטתי חיצוני של הסביבה הקרובה, הנושא הנ"ל קיבל בתוכו תחומי התייחסות רבים (כמו מחזור, שיחזור, איסוף של חומרים וחפצים שונים מהסביבה הקרובה של הילד). שיחזור ומיחזור הם נושאים רלוונטים ויישומים. טיפול נכון בו יזמן לילד למידה ערכית חוויתית, יחדד את הרגישות והאיכפתיות לסביבה נקייה ומטופחת, ידגיש את תחושת האחריות המשותפת ואת יכולתו של הילד לתרום לשינוי. כמו כן לאחר הקראת סיפור "כספיון" – הדג הקטן/פאול קור. הוחלט ע"י ילדים וצוות הגן להכין לתערוכת עבודות ילדי הגנים באריאל – דגם של כספיון מחומרי גלם שונים שנאספו במשך השנה (בקבוקים, פקקים, דיסקים וכו'). גן ברוש – "ירושלים של זהב" תוך כדי התבוננות באפיונים ייחודים של ירושלים בחרנו להציג את הנושא באמצעות החומר חמרן בטכניקה של הבלטה בעזרת קימור וריקוע. גן דולב וגן הדס מסע בעולם האומנות במטרה להעשיר את עולמו התרבותי של הילד בגן ולהפכו לצרכן תרבות, נחשפו הילדים לעולמו של הצייר, לכלי עבודתו, לחומרים בהם הוא משתמש וליצירות שהוא יוצר על פי מה שהוא רואה במציאות ובדמיון. בד בבד רכשו הילדים מושגים שונים משפת האומנות. נוף ישראלי – ישראל פלדי באמצעות התמונה נוף ישראלי של הצייר הישראלי ישראל פלדי ערכו הילדים היכרות עם המושג נוף. במהלך התבוננות מעמיקה זוהו מאפיינים לציורי נוף, תוך התייחסות לצבעים, לקווים ולצורות. לעונת השנה המתבטאת בצבע השמיים ובפריחת השקדיות, לבעל החיים המעיד על התקופה בה צוירה התמונה ולפרספקטיבה שיוצרת את השוני בגודל העצים בשל קירבתם או ריחוקם מעינו של הצייר. הילדים התבוננו בתמונות נוף נוספות, חלקן מצולמות וחלקן מצוירות, ולבסוף אף יצאו לצייר את הנוף כפי שהם רואים אותו במו עיניהם. היכרות עם אמן – חואן מירו (1983-1893) טיול ארוך ערכנו בתוך יצירתו של הצייר והפסל הספרדי חואן מירו. עם סיפור חייו ועם ציורים פרי מכחולו שנראו לרבים כציורים נאיביים או ילדותיים (אולי משום-כך הילדים כל-כך אוהבים אותם) בולטות בהם צורות מיוחדות הלקוחות מעולם החלומות של הצייר, כשהן מרחפות באוויר וצבועות בצבעים חיים ונקיים. תוך התבוננות בציורים הבחינו הילדים בקווים, בצורות ובצבעים המיוחדים ליצירתו. כמו כן, עמדו הילדים על המאפיינים המייחדים את ציוריו (הכוכב, הירח ועוד) ולמדו לזהות אותם. לבסוף, עיצבו הילדים בעצמם קומפוזיציות חדשות ברוח יצירותיו של מירו. גן ניצנים – ציור בעקבות דקלום ילדי הגן למדו דקלום לקראת יום העצמאות. נערך דיון בגן – משמעות המושג "מדינה". לאחר הדיון ובעקבות הדקלום צירו הילדים ציור חופשי – "מדינת ישראל" הבית הגדול שלי הילדים השתמשו בחומרים: גירים, פנדה וצבעי שעווה עם מים. בבית הגדול שלי יש הכל אשמה ושמיים, פרח ומים פרפר וציפור והרבה הרבה אור בבית הגדול שלי יש הכל בתים וכבישים אנשים נשים וילדים לאין ספור והרבה הרבה אור בבית הגדול שלי יש הכל הר ועץ וים קורץ חייל גיבור ושיר מזמור והרבה הרבה אור. גן לילך – יצירה חופשית – טכניקה מעורבת בחרנו להציג עבודות חצירה בהן הטכניקות השונות באות לידי ביטו כגון: הדבקה, פיסול בחומר, צבעי גועש ושילוב טושים ומדבקות. תהליך דבק – בעבודות הדבקה הוגשו לילדים חומרים מפסולת, הילדים הדביקו בצורה חופשית, לאחר ייבוש הם התיזו ספריי זהב. צבעי גועש – הילדים השתמשו בצבעי גועש רבים, המשימה הייתה למלא שטח ולהשתמש בשיטת ערבוב צבעים. עבודה בחמר – בעקבות חג פורים ושיחה על שינוי דמות, הילדים יצרו מסיכות עם הבעות שונות. טושים ומדבקות – בעקבות חג העצמאות הילדים הוזמנו לייצור את העיר אריאל מקושטת לכבוד החג, תוך כדי עבודה לשלב חומרי עבודה שונים : טושים, צבעי פנדה ודגלי ישראל בהדבקות. גן חצב – "דיוקן עצמי" – מחזור חומרים גן גפן – 26 "פרחים לאריאל" – טכניקה מעורבת אריאל חוגגת 26 שנים להיווסדה. בשיחה עם ילדי הגן בחרנו להגיש לה עציץ פרחים. בחרנו להכין פרח מחומרים הניתנים למחזור. הגן שלנו הוא "גן ירוק" השומר על איכות הסביבה, והילדים מודעים לחשיבות של שימוש חוזר בחומרים. הילדים קבלו מקל והנחיה ליצור יחד עם ההורים והמשפחה פרח מחומרים ממוחזרים. כל אחד על פי דמיונו ורצונו החופשי. מה שנותר לנו לאחל לאריאל שירבו כמותך בישראל. גן לוטוס – "ירושלים שלי" – טכניקה מעורבת ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים 12 חודשים במעגל השנה ובהם מועדי ישראל. עליהם למדנו ובהם חגגנו. תוכנם של המועדים משקף את התהוות העם ורציפות הדורות החל בעברו של העם דרך ההווה של ימינו ועד לבנין עתידו בחזון הגאולה. בחגים רואים את השגחת האל. בחנוכה הצילנו מידי אנטיוכוס הרשע. בפורים בצילנו מידי אחשורוש והמן הרשע ובפסח הוציאנו ממצרים והבאינו אל ארץ ישראל הארץ המובטחת. גן ורד – "דיוקן עצמי" – מחזור חומרים גן הדר - מנורת זהב - עבודה משותפת סמוך ליום העצמאות נחשפו הילדים לסמל מדינת ישראל. אפשרנו לילדים ליצור את הפריטים שבסמל באופן שונה. מנורת הזהב מורכבת מעיסת נייר. הילדים קרעו עיתונים, טבלו דבק טפטים, גלגלו את הגזרים והדביקו אותם צמוד אחד לשני. את כל הקרעים הצמידו הילדים על גביי משטח קפה והמתינו כשבועיים לייבוש. לבסוף, נצבע הרקע בצבעי אקריליק. גן רקפת – "ארץ ישראל שלי" הנושא המרכזי בו עסקנו השנה היה ארץ ישראל. התמקדנו במספר נושאים : מפת ארץ ישראל : קריאת מפה, הבנת מקרא, מבנה מורפולוגי, כיוונים במפה, גבולות הארץ, מקומות ואתרים מרכזיים בארץ וכדומה. סיפור הקמת מדינת ישראל העיר אריאל העיר ירושלים המדבר כמקום מחייה גיאולוגיה של ארץ ישראל מקומות ייחודיים בארץ ישראל : חרמון, אילת, ים המלח, המדבר, הספארי, הגליל וכדומה הימים בארץ ישראל, ההבדלים בינהם ודרך היווצרותם לסיכום הנושא יצרו ילדי הגן את מפת ארץ ישראל בעבודה משותפת. הם בחרו את החומרים בהם ישתמשו ותכננו את העבודה בשיתוף פעולה. הושם דגש על הנושאים שלמדנו : יצירת מפה מדויקת עד כמה שניתן למפה המקורית: משמעות הצבעים במפה: ההבדל בין הימים: מקומות ייחודיים. לפרטים נוספים גן תאנה - ירושלים שלי "אם אשכחך ירושלים" – טכניקה מעורבת דגם העיר ירושלים הנושא ירושלים נבחר עם הילדים סמוך ליום ירושלים. ירושלים סמל לאחדות העם, אליה מגיעים מקצווי תבל. החלטנו לנסות לבנות דגם הדומה למציאות. התבוננו במבנים באזור הגן וזיהנו מבנים תלת מימדים – בצורת תיבה, קובייה ובתצלומים מירושלים ראינו מגדלים בצורת גליל. ניצלנו גרוטאות הנמצאות בגן, ולאחר שלמדנו על האתרים המיוחדים בעיר שלבנו אותם בדגם. העבודה המשותפת של ילדי גן ארזים ודקלים היא המשך לפעילויות מתחילת השנה בהם נוצר קשר של חברות ונתינה בין ילדי הגנים. גן שקד - "לכל אחד יש עיר ושמה ירושלים" גן צבר – "הצבר" צבר: "קקטוס" – צמח קוצני בשרני בעל גבעולים עבים דמויי עלים. העלים דמויי קוצים. פרותיו העסיסיים והמתוקים נאכלים בעיקר בעודם חיים, שיח הצבר גדל לרוב בצדי הדרכים, בכל רחבי הארת מן הגליל ועד הנגב. "צבר" הינו כינוי רווח למי שנולד בארץ ישראל וגדל בה על שום שהוא נראה לעיתים עוקצני ומחוצף כלפי חוץ, אך הוא טוב לב וחביב מטבעו כאותו פרי הצבר הקוצני והמתוק – כאלה הם ילדי הגן שלנו !. הנושא שליווה אותנו במשך שנת הלימודים היה – מחזור. לאורך כל השנה עבדנו ויצרנו עם פריטים ממוחזרים – הנה לפניכם אחד התוצרים שלנו. גן חורש – "בול חדש לאריאל" – טכניקה מעורבת במהלך שנת הלימודים למדנו טכניקות יצירה שונות שבאו לידי ביטוי ביצירה "עיצוב בול לאריאל" קולאג' – מריחה בפלסטלינה, גזירה, קריעה, הדבקה, קמוטי ניר ושימוש בחומרים ממוחזרים. הנושא נבחר תוך שיחה עם הילדים במפגש. הילדים נשאלו: מה אתם אוהבים בעיר אריאל ? לאחר מכן גיבשנו רעיון ליצירה ושימוש בחומרי עבודה. עיצוב הבול נעשה בעבודה בקבוצות.
   שלח לחבר      דווח על לינק שבור  
   
 הוסף  לימוד  לגנים-תיכון. בעל עסק: פתח כרטיס לניהול  לימודים  בגנים-תיכון,
כניסה לעריכת גנים-תיכון
 
 דף הבית  לוח רכב  לוח דרושים  לוח דירות למכירה   לוח דירות להשכרה   לוח יד-שניה  מכירות  בתי עסק  תוכנות להורדה  משחקים מגניבים  גלויות 
תנאי שימוש באתר | צור קשר/משוב | |