גנים-תיכון > גיל הרך > פסח >משה רבינו ,סיפור לילדים

משה רבינו ,סיפור לילדים

אתחיל את הסיפור במשפט: "ילדים, אתם זוכרים שבפעם שעברה סיפרתי לכם על גזירת פרעה? מי יכול להזכיר לנו מה הייתה הגזירה?" אני נותנת לשתי ילדים לענות. השאלה יוצרת רצף סיפורי ומתחילה את היחידה. "במצרים הייתה משפחה עם שלושה ילדים, אמא ואבא. לאבא קראו עמרם, לאמא יוכבד, לבת קראו מרים, לאח אהרון ונולד להם תינוק קטן. אמא יוכבד הצליחה להסתיר את התינוק במשך שלושה חודשים, (אני מצטטת קטע עם התנ"ך בידי "ותצפנהו שלשה ירחים" ושוב חוזרת בעברית פשוטה) יוכבד הסתירה את התינוק למשך שלושה חודשים, לאחר שלושת החודשים יוכבד לא יכלה להסתיר את התינוק יותר. היא חשבה מה לעשות? היכן להסתיר אותו? יוכבד חיפשה מקום בו תוכל להסתיר אותו (המשפט מלווה בתנועות ידיים, יתכן שכמה ילדים יציעו פתרון). התשובה שלי תהיה: יוכבד הכינה תיבה כדי לשים בה את התינוק, ליד הכסא שלי יש שולחן עם חומר המחשה.(קרטון שהוא אמור להיות תיבה, בובה). אני לוקחת מהשולחן קרטון ואומרת לילדים: "נגיד שהקרטון הזה זה התיבה והנה משה, אני מראה לילדים בובה ואומרת להם הנה משה הקטן וממשיכה בסיפור, יוכבד הכניסה את התינוק לתוך התיבה, אני משחקת את התפקיד של יוכבד, נוהגת בעדינות במטרה להראות לילדים שיוכבד אוהבת מאד את משה. יוכבד ומרים יצאו אל מחוץ לבית והגיעו ליאור, במקביל לסיפור אני הולכת (המחשה תנועתית) הנה יוכבד ומרים הגיעו על שפת היאור (מהיחידה הקודמת הילדים מכירים את המושגים: סוף ויאור). עכשיו אני מצטטת פסוק, אני מחזיקה את התנ"ך בידי וקוראת: "ותשם בה את הילד ותשם בסוף על שפת היאור." יוכבד נפרדת מהילד הקטן, היא עצובה (טון הדיבור שלי עצוב), אני חושבת שהילדים במתח, אני שוברת את המתח ואומרת לילדים "אל תדאגו עוד מעט בת פרעה תמצא את משה" שבירת המתח היא מכוונת, אינני רוצה לגרום חרדה לילדים. יוכבד הולכת הביתה ומרים נשארת לבדוק מה יעלה בגורלו של התינוק. מרים מחכה, היא מסתתרת מאחורי הסוף ופתאום מרחוק רואה את בת פרעה מתרחצת ביאור. אני מצטטת "ותרד בת פרעו לרחוץ על היאור" אני עכשיו בתפקידה של בת פרעה, הולכת הליכה אצילית, מתרחצת ביאור וממשיכה לספר. אני מסבירה לילדים שבת פרעה הייתה נסיכה טובה מאד. בת פרעה שמעה קול בכי - אני עדיין בתפקידה של בת פרעה מסובבת את ראשי שמאלה וימינה ומנסה להבין מאיפה מגיע קול הבכי ומביעה תמיהה? אני שואלת את הילדים: "ילדים מי בכה?" סביר להניח שרוב הילדים יענו. בת פרעה ראתה תיבה צפה, אני מצביעה על הקרטון עם בובת משה, לוקחת את התיבה ומנדנדת אותה מצד לצד, מניחה את התיבה על השולחן ואומרת לילדים, בת פרעה הושיטה את ידה (מלווה בתנועה מתאימה) אני לוקחת את התנ"ך ומצטטת: "ותשלך את אמתה" ואז אני פותחת את התיבה בעדינות ובאיטיות. ושואלת את הילדים: מה היא מגלה? (השאלה מעודדת השתתפות הילדים) אני מניחה שרוב התשובות יהיו נכונות. נכון בת פרעה רואה תינוק קטן ומתאהבת בו. בינתיים מרחוק מרים ממשיכה לעקוב אחר התיבה, ברגע שמרים שמה לב לעובדה שבת פרעה היא טובה ורחמנית, היא רצה אליה ושואלת אותה אם היא רוצה אישה עברית להניק את התינוק "האלך וקראתי לך אישה מינקת מן העברית". אני מסבירה את לשון התורה: מרים מציעה לבת פרעה להביא אישה שתתן חלב לתינוק. הנסיכה עונה למרים. "בסדר, לכי". (אני מדגימה את פקודת הנסיכה בתנועה יד מתאימה). אני עכשיו בתפקיד מרים הרצה ומסבירה לילדים, מרים רצה הביתה לספר לאמא יוכבד, שבת פרעה מצאה את התינוק ושהיא צריכה לבוא להניק את משה הקטן. את המשפט האחרון אני אומרת עם הרבה רגש. אני מסכמת את היחידה בשאלה. ילדים אהבתם את הסיפור? ולמה?
   שלח לחבר      דווח על לינק שבור  
   
 הוסף  לימוד  לגנים-תיכון. בעל עסק: פתח כרטיס לניהול  לימודים  בגנים-תיכון,
כניסה לעריכת גנים-תיכון
 
 דף הבית  לוח רכב  לוח דרושים  לוח דירות למכירה   לוח דירות להשכרה   לוח יד-שניה  מכירות  בתי עסק  תוכנות להורדה  משחקים מגניבים  גלויות 
תנאי שימוש באתר | צור קשר/משוב | |