גנים-תיכון > תיכון > היסטוריה >טקסטים וקטעי קריאה ליום השואה

טקסטים וקטעי קריאה ליום השואה

הקראות, קטעי קריאה ושירים מרגשים ליום השואה והגבורה מתאימים לטקס יום השואה לילדים גדולים
קטעים קצרים ומרגשים המבטאים את האסון, הרצון ליחיות, הפחדים, הכאיב, התקווה
בין הקטעים: הפרפר כתב פאול פרידמן, אפר ואבק חיבר יעקב גלעד, מכתב האחרון של מרדכי אנילביץ שהיה המהיג של מרד גיטו ורשה
מטרת הקריאה היא לזכור את האסון שנחת לעמינו

עוד מידע חשוב  על השואה

ילדים בזמן מלחמה,  סיפורה של מלכה רוזנטל, ניצולת שואה

יד ושם סיפור

יד ושם איתור שמות של קורבנות השואה

יד ושם חיפוש שמות

הסופר הידוע מספר על השואה, על הילדות בצל השואה, הבדידות, הפחד

אפלפלד אהרון השואה בספרות

שירים עצובים ליום עצוב

שירים ליום השואה

אתר הנצחה של הקהילות היהודיות שנרחבו ונפגעו בתקופת השואה 
24 דונמים של הרס, עצב, חורבן, אבנים ועוד אבנים 
המקום דומה לבית קברות עם חצרות ועוד חצרות, המבקר יכול בקלות ללכת לאיבוד

בקעת הקהילות יד ושם

מצעד החיים פולין

בזמן השואה אנשים כתבו, הם כתבו על מנת שאף אחד לא ישכח האסון הנורא שקרה לעם ישראל

  קטעי קריאה ליום השואה 

הסבר מפורט איך מגיעים למוזיאון יד ושם

איך מגיעים ליד ושם

שאלה, מדוע חשוב לזכור מה שקרה, מצאנו תשובות באנציקלופדיה החופשית , הנה חלק מהערך, זיכרון השואה בישראל מויקיפדיה

זיכרון השואה בישראל הוא הדרך שבה מוצאת השואה את ביטויה בשיח החברתי והתרבותי במדינת ישראל.

הכוונה היא בראש ובראשונה להנצחה, אך גם לביטוייה השונים של השואה ולמקומה באתוס הישראלי. בחינת מקומה של השואה בזיכרון הציבורי הישראלי משלבת דיונים היסטוריים, סוציולוגיים, אנתרופולוגיים ותרבותיים. לאופיו של זיכרון השואה השלכה חשובה גם לסוגיות תאולוגיות, כמו אמונה דתית בזמן השואה ואחריה ועוד.

זיכרון השואה המתואר להלן מתייחס לדרך שבה נתפסת השואה באתוס הישראלי החילוני הציוני, ובמידה רבה גם אצל הציבור הדתי לאומי. השואה נתפסת באופן שונה למדי אצל הציבור החרדי, כמו גם אצל ערביי ישראל (על השפעת השואה על גיבוש הזהות הישראלית ראו בערך נפרד).

בסקירה ראשונית, ניתן לראות כמה שינויים שחלו עם השנים בזיכרון השואה: השינוי הבולט ביותר הוא המעבר מהתייחסות קולקטיבית להתייחסות פרטנית-אישית, כאשר המונחים "העם היהודי" ו"שישה מיליון" פינו את מקומם לסיפורים אישיים של ניצולים ולמפעל "לכל איש יש שם" להנצחת שמות הנספים; כך מצד הקורבנות, אך גם מצד התוקפים, הנאצים שתוארו כמפלצות לא אנושיות קיבלו שמות ופנים. ההתייחסות אליהם הפסיקה להיות כאל מעין אסון טבע שנפל על האנושות, אלא כאל האנושות באופייה המרושע ביותר.


סיפור ליום השואה

מאת רות מגד

לזכר משפחת פלץ

באותו יום, שהעזתי ושאלתי והוא סיפר לראשונה על אִמו החורגת, אודה כי הייתי  רכה בשנים והבינה טרם  נתיישבה במוחי הקטן, אז שאלתי בתום, איך זה שהמשפחה שלו אף פעם לא באה לבקר אצלנו. ובכלל, "איפה אימא שלך? ואבא שלך?" הוריי השתתקו. ושניהם הביטו לסירוגין זה בזו ובי, בעיניים פעורות שמשקפות חרדה גדולה. אבי תחת גביניו העבים, המשתאים והמבוהלים, הפחיד אותי בתגובותיו, משל זרקתי כאן, בטבור המטבח, על שולחן העץ, פצצה!

התכווצתי וכך גם אבי, שכתפיו שחו. הוא התפתל על כיסאו ובמבטו הפך מוזר. בחושיי הבנתי שעשיתי משהו נורא והעונש הגיע ממרפקה של אִמי, שתקעה אותו  בצלעותיי מסננת בפה מכווץ: "תשתקי ילדה.















   שלח לחבר      דווח על לינק שבור  
   
 הוסף  לימוד  לגנים-תיכון. בעל עסק: פתח כרטיס לניהול  לימודים  בגנים-תיכון,
כניסה לעריכת גנים-תיכון
 
 דף הבית  לוח רכב  לוח דרושים  לוח דירות למכירה   לוח דירות להשכרה   לוח יד-שניה  מכירות  בתי עסק  תוכנות להורדה  משחקים מגניבים  גלויות 
תנאי שימוש באתר | צור קשר/משוב | |